Gjensidige Forsikring køber Mondux Gruppen

Mondux selskaberne tilbyder alle former for privatforsikring: Bil/motorcykel, hus, indbo og ulykke.  Firmaet er stærkt forankret i autobranchen i Danmark. De tilbyder produktforsikringer og er leverandør af “White Label” forsikringer, hvor de leverer forsikringsydelser til teleselskaber, indkøbsforeninger og faglige organisationer under samarbejdspartnernes eget navn.

”Opkøbet af Mondux tilfører os værdifuld kompetence på et attraktivt område, som er i vækst. Vi er specielt glade for at styrke vores position i autobranchen samt at få indsigt i markedet for produktforsikringer. Samtidig kan Mondux’ forretning med Gjensidige i ryggen yde kunderne endnu bedre fordele fremover.” siger Kim Rud-Petersen koncerndirektør i Nordic.

Mondux har 40 ansatte og selskaberne har en god lønsomhed, og der er gode muligheder for synergier med Gjensidiges virksomhed. Mondux’ virksomhed vil komme til at indgå i segment Nordic i Gjensidige, som ledes fra Danmark.

”Vi er hele tiden på udkig efter muligheder for lønsom vækst i Danmark, og vi er overbevist om, at denne handel vil styrke Gjensidige,” siger Kim Rud-Petersen.

Dennis Landbo Nielsen, adm. direktør i Mondux, mener, at det er positivt, at det er Gjensidige, der står bag købet.

”Vi er vokset kraftigt i de senere år, og Gjensidige kan se kvaliteten i den service, vi giver vores kunder. Vi har samarbejdet med Gjensidige på flere områder de senere år, og sammenlægningen er en anerkendelse af vores virksomhed, og vil give os kraft til at skabe yderligere vækst sammen med vores kunder” siger Dennis Landbo Nielsen.

Endelig overtagelse afventer godkendelse fra relevante myndigheder, hvilket forventes at ske inden udgangen af Q2.

Parterne er blevet enige om ikke at opgive købssummen.

Fakta
Mondux Gruppen: En af Skandinaviens hurtigst voksende agenturer der udbyder forsikringsløsninger med fokus på “White Label” forsikringer inden for såvel privatforsikring som produktforsikring.

Gjensidige Forsikring: Norges største skadeforsikringsselskab med virksomhed også i Danmark, Sverige og Baltikum. Samlede driftsindtægter på ca. NOK 21 mia. i 2013. Ca. 3400 ansatte før overtagelsen af Mondux.