Sweden_Handball_celebrate

Handbollförbundet utvecklar Licensförsäkringen tillsammans med Gjensidige Försäkring

Publicerade: 18.9.2017  |  Senast uppdaterad: 18.9.2017

Svenska Handbollförbundet har upphandlat ny försäkringsgivare för Licensförsäkringen – den olycksfallsförsäkring som skyddar de aktiva i förbundets föreningar. I samband med detta ändrar man innehållet i försäkringen så att fler kan få förebyggande råd och behandling.

Den 1 oktober 2017 byter Handbollförbundet försäkringsgivare för Licensförsäkringen, från Folksam till Gjensidige.

- Vårt mål med Licensförsäkringen är att säkerställa att alla som är aktiva i en förening som ingår i Handbollförbundet är försäkrade när de tränar och spelar match. Om något händer så ska de snabbt få hjälp. Med Gjensidige som ny försäkringsgivare får vi möjlighet att genom försäkringen arbeta proaktivt och skadeförebyggande, säger Christer Thelin, VD på Svenska Handbollsförbundet.

Tillsammans har Handbollförbundet och Gjensidige utvecklat försäkringen med en helt ny tjänst, som kallas ”Aktiv vård”. Det är en telefonservice dit man kan ringa vid skada eller symptom och få rådgivning och vård direkt av legitimerade fysioterapeuter.

- Vi är väldigt glada över förtroendet och ser fram emot ett nära och långsiktigt samarbete med Handbollförbundet. Vi kommer tillsammans arbeta mer förebyggande med råd och behandling för att skadorna ska bli färre och för att den som är drabbad av en skada snabbare ska komma tillbaka till handbollen, säger Johan Kjellberg, Director Commercial Lines, Gjensidige Försäkring.

Om Svenska Handbollförbundet

Svensk Handboll har en stark förankring i idrottssverige, med runt 500 föreningar och över 100 000 spelare utspridda över hela landet. Handbollen är en av de mest jämställda idrotterna sett till såväl förutsättningar som utövare. Handbollen är en, för alla tillgänglig sport som engagerar och omfattar både elit- och breddverksamhet för barn och ungdomar. Handbollens strävan är att ha kompetens och resurser för att möjliggöra att alla som vill ska kunna vara med.

Ytterligare information, kontakta:

Christer Thelin, VD