Så har vi anpassat oss till Corona under året

Det har varit ett annorlunda år för oss alla. Aysegül Cin, som är vd för Gjensidige Sverige, berättar om hur vi inom Gjensidige har anpassat oss till pandemin i tidningen Risk och Försäkring.

Tidningen Risk och Försäkring har tagit tempen på hur Sveriges sakförsäkringsbolag har hanterat pandemin. Vår vd, Aysegül Cin, berättar för tidningen att Gjensidige var väl förberett tekniskt för pandemin, något som innebar att personalen lätt kunde ställa om till hemmajobb. Inom Gjensidige har alla som arbetar hemma erbjudits att låna höj- och sänkbara bord och andra tillbehör för att säkerställa goda ergonomiska förutsättningar. 

– Ett viktigt fokus blir också hur vi ska ta tillvara på och stärka företagskulturen när vi i princip bara kan mötas via digitala kanaler som ställer nya krav på oss som ledare och medarbetare, säger Aysegül Cin till Risk och Försäkring.

För Gjensidige ökade antalet skadeärenden kopplade till reseförsäkringar, medan skador inom motorsegmenten minskade under första halvåret.

– Nu under hösten ser vi att antalet anmälda skador är tillbaka på ungefär samma nivåer som under motsvarande tid förra året, säger Aysegül Cin till Risk och Försäkring.

Här kan du läsa artikeln i Risk och Försäkring (ofta betallänk).

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.

Till Pressrummet