Ny talang rekryterad till Gjensidige

Gjensidige Försäkring i Sverige fortsätter satsningen på digitalisering och kundorientering genom att rekrytera en ny talang till verksamheten. Dan Henriksson har anställts till rollen som Head of Conversion Optimization och blir därmed ansvarig för konverteringsoptimeringen inom Gjensidige

– Arbetet med konverteringsoptimering är en central del för att lyfta vår digitala försäljning och skapa en ännu bättre kundresa på vår hemsida. Jag är oerhört glad över att vi lyckats värva just Dan Henriksson till Gjensidige. Han är en driven och resultatinriktad person med lång erfarenhet av konverteringsoptimering, säger Lina Winqvist som är chef för Marknad och CRM.

Dan Henriksson kommer senast från Fenix Outdoor där han arbetade med konverteringsoptimering och trafikanskaffning för Fjällräven och Naturkompaniet. Nu går han in i rollen som Head of conversion optimization och kommer att ansvara för arbetet med konverteringsoptimering inom Gjensidige i Sverige.

– Det jag ser mest fram emot är arbetet med att göra gjensidige.se till en mer effektiv försäljningskanal samt att göra upplevelsen för nya och existerande kunder så friktionslös som möjligt, säger Dan Henriksson.

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.

Till Pressrummet