Hoppa till innehållet
Familj i soffan som pratar om funderingar

Gjensidige ska bli mer kända genom ny kampanj

Gjensidige är Norges största försäkringsbolag och det tredje största ur ett nordiskt perspektiv. Men i Sverige är vi än så länge relativt små med vår marknadsandel om två procent. Det vill vi ändra på. Men för att växa måste fler först känna till oss och överväga att bli kunder. Därför lanserar vi en ny kampanj som kommer att gå ut brett i flera olika kanaler under hela maj.

– Försäkring är en förtroendebransch och för att lyckas attrahera nya kunder är det viktigt att människor känner att vi är trygga och pålitliga. Det är den känslan vi vill förmedla i vår kampanj. Vi vill visa att Gjensidige är nära kunderna och att vi försäkrar människor med olika funderingar och behov. Vi har valt att göra filmer med en dokumentär approach med riktiga människor som har äkta relationer till varandra. De som medverkar i filmerna är inte skådespelare. Vi vill genom det ärliga och personliga tilltalet visa att Gjensidige har förståelse för att alla människor har olika behov och behöver bemötas på olika sätt. Det hoppas vi ska skilja ut oss från våra konkurrenter, säger Lina Winqvist, som är Marknadschef inom Gjensidige Försäkring.

Kampanjen heter ”Försäkringar för alla funderingar” och den kommer att gå brett i flera olika kanaler från slutet av april och under hela maj månad. Den går att se bland annat i TV4 Play, på youtube, i sociala medier, på digitala utomhusskyltar – till och med på bio. Gjensidige har samarbetat med en byrå som heter Hong Kong Agency.

Här kan du läsa mer om kampanjen och se reklamfilmerna.

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.