Gjensidige lanserar kampanj med fokus på hemförsäkring och reseskydd

Nu är sommaren äntligen här. Semestertider innebär utmärkta tillfällen att synliggöra Gjensidige och nu lanserar vi en ny mindre semesteranpassad kampanj på temat Resa och Hem. Kampanjen kommer att synas under hela sommaren i digitala medier. 

Under våren blev reseskyddet i Gjensidiges hemförsäkring Plus topprankat i Konsumenternas Försäkringsbyrås jämförelse av alla hemförsäkringar på den svenska marknaden.

– Vi vill prova att lyfta fram vårt eminenta reseskydd genom anpassade budskap mot målgrupper som kanske glömts bort av våra konkurrenter. Vi vänder oss mot de som reser inom landet, en aktiv målgrupp som exempelvis cyklar eller springer lopp samt spelar golf. Mot dessa kan vi lyfta fram skarpa kvaliteter i vårt reseskydd som förhoppningsvis kan skapa intresse hos målgruppen, säger Johanna Gustafsson, som är senior copywriter inom Marknad på Gjensidige.

Kampanjen går ut brett under hela sommaren.

– Kampanjen kommer att gå ut digitala medier, så som Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet. Vi kommer att rikta annonseringen till särskilda kontexter hos publicisterna där vi har hypoteser om att det finns besökare som attraheras av specifikt innehåll i vår hemförsäkring. Vi kommer också testa detta innehåll mot mer prisinriktade budskap, säger Martin Boo, som är Performance Marketing Manager inom Marknad på Gjensidige.

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.

Till Pressrummet