Hoppa till innehållet

Gjensidiges svenska verksamhet inleder samarbete med Comadso

Med Comadso går det enklare och snabbare att jämföra villkoren för olika försäkringsbolags produkter. Under en period har flera försäkringsrådgivare inom Gjensidiges svenska verksamhet testat Comadso och det har snabbt blivit ett populärt hjälpmedel. Därför ingår nu Gjensidige ett avtal med Comadso, som innebär att verktyget finns tillgängligt för Gjensidiges försäkringsrådgivare fram till årsskiftet.

Comadso är ett verktyg som underlättar jämförelsen av olika bolags försäkringsvillkor. Syftet är att minska fokus på prisskillnader och i stället lyfta fram produktskillnader i kommunikation med kunder.

– Även om vi också har konkurrenskraftiga premier vill vi att nya kunder ska välja oss mest på grund av våra högklassiga produkter. Comadso innebär att vi enklare kan formulera just Gjensidiges uspar kring olika produkter och förklara för kunden varför vi är bäst. Det innebär också en kortare startsträcka för våra medarbetare som kan agera trovärdigt i ett säljsamtal mycket snabbare. Dessutom använder vi verktyget i utbildningssyfte och vi ser redan nu nya stjärnor på Gjensidige kan utvecklas ännu snabbare med hjälp av verktyget, säger Maria Wärmlind, som är chef för Kund- och Säljcentret i Malmö.

På säljcentret i Gävle har verktyget också blivit populärt.

– Det är framför allt väldigt viktigt för våra nya rådgivare som inte hunnit lära sig alla våra fördelar med våra produkter och skillnader gentemot våra konkurrenter. Comadso hjälper till att öka kunskapen och självförtroendet hos rådgivarna. Men det är även bra för våra mer rutinerade rådgivare, som får möjligheten att på ett enkelt och snabbt sätt hålla sig uppdaterade när det kommer till förändringar hos våra konkurrenter, säger Andrea Hedman, som arbetar som säljstöd på säljcentret i Gävle.

Från Comadso är man mycket glad över att nu ha inlett ett samarbete med Gjensidige även i Sverige.

– Gjensidige är verkligen definitionen av en nyckelkund för oss på Comadso. Med ett omfattande nordiskt avtal och över sex års framgångsrikt samarbete i Danmark och Norge är det otroligt roligt att nu också få arbeta tillsammans i Sverige. Dessutom går Gjensidiges syn på transparens och kvalitet i kundmötet helt i linje med Comadsos vision om hur modern försäkringsrådgivning bör fungera. Gjensidige är en stark nordisk aktör med ett tydligt premiumerbjudande, en offensiv tillväxtstrategi och en exceptionellt kompetent och engagerad rådgivarkår på en marknad där hushållen blivit allt mer priskänsliga till följd av det ekonomiska läget. Här blir Comadso den sista pusselbiten i Gjensidiges kundmöten: villkorsbaserad jämförelsedata i realtid som enkelt kan delas med kund, oavsett om det handlar om att vinna nya affärer eller stärka lojaliteten hos befintliga kunder, säger Daniel Hellbom, som är KAM på Comadso och ansvarig för samarbetet med Gjensidige.

Kort om Comadso

Comadso erbjuder lösningar som gör att försäkringsbolag får en aktuell och alltid uppdaterad översikt över sina egna produkterbjudanden i jämförelse med konkurrenternas. Målet är att försäkringsrådgivarna ska kunna fokusera mer på produktskillnader och mindre på pris, när de kommunicerar med befintliga och potentiella kunder.

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.