Navigation, sök och inloggning

d0debb

Information till våra företagskunder i samband med Coronapandemin

Vi följer ständigt situationen gällande Corona och gör vårt bästa för att underlätta för dig som förmedlare och för våra kunder. För att hjälpa till att undvika smittspridning arbetar vår personal hemifrån i möjligaste mån. På gjensidige.se/corona kan du läsa mer om vad som gäller för våra olika försäkringar.

Ger Gjensidige anstånd med betalning av premie?

Nej, tyvärr inte.

Kan man ändra betalningsperiod?

Det är självklart möjligt att ändra från årsbetalning till kvartal, halvår eller månad om det hjälper kunderna i denna svåra stund.

Vad händer vid ändring av verksamhet eller omsättning under försäkringsåret som innebär att Gjensidige ska betala tillbaka delar av premien?

Generellt så gör vi inte detta, utan det justeras vid ordinarie förfallodag.

Vad gäller om jag som förmedlare inte får tag på kunden vid en förnyelse?

Vi förnyar då på gamla uppgifter och uppdaterar sedan dessa. Hör av dig till oss om det här inträffar, så hjälper vi till.

Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på 0771-608 608 eller maklare@gjensidige.se