Hoppa till innehållet

Kund-/besöks­olycksfall

Om ett företag orsakar dig en personskada, till exempel att du halkar på ett nyskurat golv eller en osandad entré, kan du anmäla din skada som ett kund-/besöksolycksfall. Företaget ansvarar över vissa saker, bland annat att sanda sin entré.

Så anmäler du olycksfallet

  1. Uppsök behörig läkare och följ dennes föreskrifter.
  2. Ladda ner och fyll i skadeanmälan. Skicka den ifyllda anmälan till skador@gjensidige.se .
  3. Ditt ärende får en handläggare som kontaktar dig via sms eller e-post. I kontakten får du veta hur vi går vidare med ditt ärende.

Vanliga frågor och svar

Vad gäller försäkringen för?

Försäkringen gäller för personskada vid olycksfall. Med olycksfall menas en kroppsskada som drabbat dig genom en plötslig, oförutsedd, yttre händelse.

Vem ska anmäla ett kund-/besöksolycksfall?

Det är alltid du som kund som anmäler din skada.

Vem gäller försäkringen för?

Försäkringen gäller för försäkringstagarens kund.

När gäller försäkringen?

Försäkringen gäller för skador som inträffar under försäkringstiden, förutsatt att Gjensidige har ansvar enligt försäkringsvillkoren och de allmänna avtalsbestämmelserna.

Behöver jag betala en självrisk?

Nej, du behöver inte betala någon självrisk.

Vad kan försäkringen ersätta?

Vårdkostnader, läkemedel, resor, ärr och kvarstående besvär (invaliditet).

Måste jag fylla i försäkringstagarens uppgifter? 

Ja, för att vi ska kunna registrera ditt ärende behöver du fylla i organisationsnummer och försäkringsnummer på skadeanmälan.