Kund-/besöksolycksfall
Om ett företag orsakar dig en personskada, till exempel att du halkar på ett nyskurat golv eller en osandad entré, kan du anmäla din skada som ett kund-/besöksolycksfall. Företaget ansvarar över vissa saker, bland annat att sanda sin entré.
Så anmäler du olycksfallet
- Uppsök behörig läkare och följ dennes föreskrifter.
- Ladda ner och fyll i skadeanmälan. Skicka den ifyllda anmälan till skador@gjensidige.se .
- Ditt ärende får en handläggare som kontaktar dig via sms eller e-post. I kontakten får du veta hur vi går vidare med ditt ärende.
Vanliga frågor och svar
Försäkringen gäller för personskada vid olycksfall. Med olycksfall menas en kroppsskada som drabbat dig genom en plötslig, oförutsedd, yttre händelse.
Det är alltid du som kund som anmäler din skada.
Försäkringen gäller för försäkringstagarens kund.
Försäkringen gäller för skador som inträffar under försäkringstiden, förutsatt att Gjensidige har ansvar enligt försäkringsvillkoren och de allmänna avtalsbestämmelserna.
Nej, du behöver inte betala någon självrisk.
Vårdkostnader, läkemedel, resor, ärr och kvarstående besvär (invaliditet).
Ja, för att vi ska kunna registrera ditt ärende behöver du fylla i organisationsnummer och försäkringsnummer på skadeanmälan.