Hoppa till innehållet
Aysegül Cin, Koncerndirektör, Gjensidige och  Christer Plars, Kommersiell chef, Svenska Ishockeyförbundet

gjensidige-se.apps-int.gjensidige.io

Gjensidige blir huvudsponsor till Tre Kronor och Damkronorna

Gjensidige fortsätter att satsa på idrottssamarbeten och går in som huvudsponsor till Tre Kronor, Damkronorna och Svenska Ishockeyförbundet.

Det finns över 500 föreningar och nästan 200 000 aktiva inom ishockeyn runt om i landet. Varje år deltar 35 000 barn i åldern 4–9 år i Tre Kronors hockeyskola. Näst efter fotboll är ishockey den sport som flest svenskar är intresserade av att följa och Tre Kronor är Sveriges i särklass populäraste landslag.

Sponsoravtalet säkrar branschexklusivitet och innehåller en mängd aktiviteter och rättigheter för kommersiellt utnyttjande externt och internt.

Gjensidige blir en av sex huvudsponsorer för samtliga sju landslag inom ishockeyn, med god exponering på byxorna samt på och runt omkring isen. Gjensidige får också möjlighet att använda landslagsprofiler och tränare i egna kampanjer samt omfattande rättigheter knutna till sociala medier och övriga marknadskanaler.

Detta samarbete är en milstolpe för Gjensidige. Ishockeyn är oerhört starkt rotad hos svenska folket och att exponeras tillsammans med Tre Kronor, Sveriges populäraste landslag, hjälper oss att öka kännedomen om Gjensidige i Sverige och stärka vår position på marknaden.

- Lina Winqvist, Chef Marknad & CRM, Gjensidige

Avtalet är 3-årigt, och löper till och med säsongen 2021/22, med option på förlängning.

- Gjensidige kompletterar våra befintliga sponsorer väl. Vi är glada över att de går in och stöttar våra landslags fortsatta jakt på framgångar och vi har även ett gemensamt intresse av att främja skadeförebyggande aktiviteter, säger Christer Plars, Kommersiell chef, Svenska Ishockeyförbundet

Sponsoravtalet innefattar inte bara rättigheter knutna till landslagen, utan ger även möjlighet att göra skillnad inom barn- och ungdomsidrotten. I avtalet ingår bland annat ett unikt samarbete med Rörelsekurvan, ett initiativ från Svenska Ishockeyförbundet för att ge barn möjlighet att tidigt få chans att uppleva glädjen och självförtroendet det ger att röra på sig.

-. Gjensidige vill bidra till en ökad jämlikhet inom ishockeyn och därför är det naturligt för oss att sponsorpengarna fördelas lika mellan herr- och damverksamheten. Jag ser fram emot att få bidra till en fortsatt stark hockeynation och jag är övertygad om att detta samarbete också kommer öka stoltheten och stärka kulturen inom Gjensidige, säger Aysegül Cin, Koncerndirektör, Gjensidige Sverige.

Vill du veta mer?

I vårt pressrum finner du alla pressmeddelanden från Gjensidiges svenska avdelning, koncernens presskontakter samt kontaktinformation till pressjouren för Sverige.