Olycksfallsförsäkring för dig som spelar handboll
Samarbetet mellan Gjensidige Försäkring och Svenska Handbollsförbundet upphör, och från 1 oktober 2025 blir Folksam ny försäkringspartner. Här kan du läsa mer om vad det innebär för dig som spelare.
Vad innebär det här för mig som spelare?
Du som är aktiv i en förening som ingår i Svenska Handbollsförbundet är fortsatt försäkrad i samband med träning eller match samt under resor till och från dessa aktiviteter - precis som vanligt. Det gäller även dig som provar på sporten i någon av förbundets handbollsskolor. Från den 1 oktober flyttas din försäkring automatiskt över till Folksam. Försäkringsskyddet fortsätter utan avbrott, och du behöver inte göra någonting.
Har du frågor eller funderingar?
Om du har frågor kring förändringen och vad den innebär för dig, kontakta oss på 0771-326 326. Har du frågor kring Svenska Handbollsförbundets nya försäkringssamarbete? Kontakta Folksam.
Skador som inträffat före 1 oktober 2025
Skador som inträffat före 1 oktober 2025 hanteras fortfarande av Gjensidige Försäkring, enligt gällande villkor. Du anmäler skadan snabbt och enkelt direkt på vår hemsida.
Skador som inträffat före 1 oktober 2025 anmäls till Gjensidige Försäkring.
Skador som inträffar efter 1 oktober 2025
Skador som inträffar från och med 1 oktober 2025 hanteras av Folksam. Läs mer här!
Rådgivning och behandling via Aktiv vård
Vill du få rådgivning och behandling via Aktiv vård? Kontakta Folksam på 020-44 11 11 för att ta del av deras motsvarande tjänst Råd och Vård. De har öppet vardagar mellan 8 och 17.
Skador som inträffar under eller efter 1 oktober 2025 anmäls till Folksam.
Villkor och information
Här hittar du som har en försäkring via Gjensidige mer information om försäkringen.