Välkommen att kontakta oss!
Här hittar du kontaktvägar och svar på de vanligaste frågorna. Tveka inte att ringa 0771-326 326 om du undrar över något, eller behöver vår hjälp.
Så når du oss
Kundservice
- Telefon: 0771-326 326
- E-post: info@gjensidige.se
Skadeärenden
- Telefon: 0771-326 327
- E-post: skador@gjensidige.se
Skadad eller sjuk utomlands?
Ring vår larmcentral, Travel Assistance, på +45 88 24 73 20. Öppet dygnet runt.
Väghjälp eller bärgning?
Eller har du råkat ut för en brand eller en vattenläcka? Ring 0771-614 614 dygnet runt.
Glasskada eller stenskott?
Vänd dig till någon av våra samarbetspartners för att åtgärda skadan.
Vad vill du ha hjälp med?
Köpa försäkring
Har du några frågor eller vill du ha tips eller råd inför ditt köp av försäkring?
Ändra försäkring
Behöver du ändra i din försäkring?
Betalningar
Få svar på de vanligaste frågorna om betalning och faktura.
Anmäla ny skada
Behöver du anmäla en ny skada? Välj typ av skada och anmäl.
Pågående skada
Har du frågor om en pågående skada? Logga in på Mina sidor.
Grönt kort
Beställ Grönt kort, ett bevis på att du har en gällande trafikförsäkring i ditt hemland.
Frågor och svar
Generell information och vanliga frågor som rör dina försäkringar.
Rabatter och förmåner
Samlar du fler försäkringar hos oss kan du få rabatt.
Fler kontaktuppgifter
Postadress:
Gjensidige Försäkring Box 3031 103 61 Stockholm (Skadeblanketter skickas till Malmö.)Postadress:
Gjensidige Försäkring Box 4430 203 15 MalmöPostadress:
Gjensidige Försäkring Varvsgatan 49 972 33 LuleåOrganisationsnummer: 516407-0384
IBAN-nummer: SE3995000099604206385298 SWIFT: NDEASESSEn filial till Gjensidige Forsikring ASA
Gjensidige Forsikring ASA
Schweigaards gate 21 NO-0191 Oslo NorgeTelefon: +47 915 03100
Organisationsnummer: 995 568 217För att vi ska bli bättre behöver vi få veta när du är missnöjd eller har ett klagomål. Både privat- och företagskunder har möjlighet att få sitt ärende prövat hos oss och prövningen är kostnadsfri.
Läs om hur du går till väga vid klagomål