Hoppa till innehållet

Hur registrerar jag mig för e-faktura?

För att enkelt hantera dina fakturor erbjuder vi betalning via e‑faktura helårs-, halvårs- eller kvartalsvis. Om du har autogiro och vill byta till e‑faktura måste du själv avsluta ditt autogiro innan vi kan göra förändringen. Men kom ihåg att vi inte kan erbjuda e‑faktura månadsvis.

Betala enkelt med e-faktura

Genom att välja e-faktura får du fakturan elektroniskt direkt till din internetbank. Alla uppgifter, så som OCR-nummer, betalningsdatum och belopp är förifyllda, vilket minimerar risken för att felaktigt belopp eller OCR-nummer anges. Datum för betalning och belopp kan du dock ändra om du vill göra eventuella korrigeringar. För att kunna betala fakturan väljer du vilket konto du vill att betalningen ska dras ifrån och godkänner därefter betalningen. En e-faktura måste alltid godkännas av betalaren innan betalningen genomförs.

Läs nedan hur du ansöker om e-faktura hos de större bankerna. Har du en annan bank, gå till din banks hemsida för att se hur du ansöker hos just din bank.

SEB

  1. Klicka på Betala och överföra menyraden - klicka därefter på anslut e-faktura.
  2. Ange "Gjensidige Forsikring" och sök - klicka sedan på Anmäl. 
  3. Du kommer nu vidare till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Nordea

  1. Gå in på Vardagsärenden i det övre vänstra hörnet och klicka på Betala och överföra så kommer valet för e-faktura upp.
  2. Ange "Gjensidige Forsikring" och sök - klicka sedan på Anmäl.
  3. Du kommer nu vidare till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Swedbank

  1. Klicka på Betala och överföra menyraden - klicka därefter på e-faktura. Lägg till betalningsmottagare e-faktura där de väljer Lägg till
  2. Ange "Gjensidige Forsikring" och sök - klicka sedan på Anmäl.
  3. Du kommer nu vidare till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Handelsbanken

  1. Klicka på Betala och överföra menyraden - klicka därefter på Hantera mottagare och välj sedan Lägg till företag nere till höger.
  2. Välj bokstaven G och scrolla tills du hittar Gjensidige Forsikring. Till höger om bolagsnamnet klickar du på Lägg till. 
  3. Du kommer nu till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Länsförsäkringar

  1. Klicka på Betalningar i menyn till vänster och välj därefter E-faktura. 
  2. Du får nu upp en del alternativ till höger, scrolla längst ner och klicka på Lägg till företag. Ange "Gjensidige" och sök - klicka sedan på Teckna. Du får då upp en informationsruta om att företaget behöver mer information - klicka då på Hämta. 
  3. Du kommer nu till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Andra banker

Har du en annan bank, gå in på din banks hemsida för att se hur du gör hos just din bank. Du hittar vanligtvis informationen under kundservice.