Navigation, sök och inloggning

b8dde1

Rätt vård snabbt

Vi samarbetar med ett rikstäckande nätverk av godkända vårdinstanser och med flera av de stora leverantörerna inom privat sjukvård.

Så ansöker du om ersättning

Självrisken som du betalar till vårdgivaren kan du inte få tillbaka. Däremot ersätts i vissa fall hjälpmedel, hemservice, resor, logi och en del andra utlägg. Observera att det endast är kostnader som i förväg godkänts av vårdplaneringen som kan ersättas.

Fyll i formuläret här
och posta eller mejla formuläret till oss.

Postadress: Gjensidige Försäkring, Care Vårdplanering, Box 4430, 203 15 Malmö
Mejl: skadereglering@vardiacare.se

Detta betalar du

Om du har försäkring med självrisk, betalar du självrisken själv vid första läkarbesöket. Vilken självrisk du har framgår av försäkringsbeskedet.

Bas, Lagom eller Plus?

Försäkringens omfattning styr vilken hjälp du kan få. Detaljerad information hittar du här nedan. Detaljerad information om vad som gäller för de olika nivåerna hittar du i villkoren.

Har du en remiss?

Om du har en försäkring om gäller efter remiss, kontakta oss efter att du fått remissen.

Avboka

Om du måste avboka din tid kan du enklast använda dig av länken du fick i boknings-sms. Om du inte har fått eller kan använda länken, ring 020 40 80 80. Avbokningen måste göras senast 24 timmar före din inbokade tid. Operation måste avbokas minst tre dagar innan. Om du uteblir från bokat besök måste vi debitera dig för hela vårdkostnaden.

Tips och råd

På 1177.se finns mängder av matnyttig information. Du får hälsotips och kan läsa mer om till exempel infektioner, allergier, läkemedel, hormoner, cancer, stroke och värk.

Så gäller försäkringen

Försäkringen gäller för besvär som uppstår efter att du tecknat försäkringen. Du måste ha varit symtomfri i minst 2 år för att få hjälp med besvär som du haft symtom på tidigare. Ytterligare några undantag finns. Läs mer om dem i villkoren. Vänd dig till den offentliga vården om försäkringen inte omfattar det vårdbehov som du har.

Information till vårdgivare

Faktura

Skicka faktura för Sjukvårdsförsäkringen tillsammans med ett komplett underlag per patient till:
Gjensidige Försäkring, Care Vårdplanering, Box 4430, 203 15 Malmö
Du kan också mejla till skadereglering@vardiacare.se

Fakturaunderlag

 

Operationsförfrågan

Skicka operationsförfrågan tillsammans med medicinskt underlag till:
Gjensidige Försäkring, Care Vårdplanering, Box 4430, 203 15 Malmö

Alternativt skicka via BokaDoktorn. För frågor gällande operationer och annan vård välkommen att ringa 08-522 505 55. 

Operationsförfrågan

Frågor och svar