Hoppa till innehållet

Så här får våra kunder hjälp med en bilskada

Det finns flera fördelar med att använda våra avtalade verkstäder.

Flera fördelar med att använda våra avtalade verkstäder

Fördelar med Gjensidiges avtalsverkstäder

  • Hög servicenivå vid bokning, inlämning och hämtning
  • På flertalet verkstäder finns hämta-/ lämna-service
  • Korta reparationstider
  • Hög grad av automatik i hantering av kalkyler och fakturor vilket gör att processen går snabbare
  • Lägre priser i nätverket kontra verkstäder utanför nätverket, vilket ger låga premier

När en kund råkat ut för en skada på sin bil kan denne kontakta oss via telefon eller anmäla skadan direkt på webben. Snabbast och enklast är det att anmäla på webben. Då får kunden en bekräftelse på anmälan inom 24 timmar. Kunden styrs då till en av våra avtalade verkstäder.

Under 2019 påbörjade vi ett fördjupat samarbete med våra verkstäder för att höja servicegraden mot kund ytterligare. Idag har vi ett automatiskt kalkylflöde med 80 % av verkstäderna. Det betyder i korthet att en robot granskar reparationen, fakturan och kunden får en automatisk utbetalning. En snabb och smidig process som gör kunden nöjd!

Andreas Palicka från Svenska Handbollslandslaget räddar ett mål

Vi älskar idrott!

Gjensidige är partner till Svensk ishockey och Svensk handboll. Det betyder att vi sponsrar vissa delar, men även försäkrar dig som utövar någon av sporterna. Vårt idrottsengagemang grundar sig på att vi vill stå bakom ett aktivt liv med gemenskap, tävling och träning oavsett ålder, kön eller nivå.