Gjensidige fortsätter att expandera i Malmö

Gjensidige tar nu ännu ett steg i sin offensiva tillväxtstrategi och samlar sin skånska verksamhet i Malmö. Detta görs för att ytterligare stärka servicen gentemot bolagets privatkunder.

Helsingborgskontoret stänger och alla aktiviteter samlas i Malmö. Samtidigt utökas det befintliga kontoret på Anna Lindhs Plats i Malmö med ytterligare ett våningsplan.  Totalt kommer cirka 100 medarbetare att arbeta på kontoret i Malmö. Med ett större kontor hoppas Gjensidige dessutom kunna locka fler duktiga och kompetenta rådgivare och skadereglerare från branschen.

Kim Rud-Petersen, Koncerndirektör, Nordic i Gjensidige Försäkring, har följande kommentar till att alla aktiviteter samlas i Malmö:

”Gjensidige satsar offensivt i Sverige och har stora tillväxtambitioner.  Jag är övertygad om att beslutet att samla verksamheten i Malmö skickar en stark signal till marknaden att vi satsar på att vara representerade i Skåne. Vi har en tävlingsinriktad säljkultur med stort socialt engagemang där varje individ kan ta plats och göra skillnad. Våra samarbetspartners är många och attraktiva att bearbeta, exempelvis Villaägarnas Riksförbund. Totalt sett har vi ett riktigt bra erbjudande och söker därför de mest kompetenta försäkringsrådgivarna och skadereglerarna som ska leverera den bästa upplevelsen till våra kunder.”

Medarbetarna från Helsingborg erbjuds nya anställningar i Malmö
Alla medarbetare i Helsingborg erbjuds arbete på det nya kontoret i Malmö. Flytten är planerad att ske i två faser. Rådgivarna flyttar under det första kvartalet 2017 och skadereglerarna flyttar efter sommaren 2017.

”Min förhoppning är att alla medarbetare från Helsingborg väljer att flytta med till Malmö. De utgör den grundstomme som vi ska bygga vidare på i Malmö. Vi har skapat ett högpresterande center i Malmö och jag ser verkligen fram emot att samla alla medarbetare på samma kontor med riktigt bra arbetsmiljö och en stark säljkultur ”, säger Kim Rud-Petersen.