Hoppa till innehållet
Kvinna som står lutad mot sin husbil med en kaffekopp i handen

gjensidige-se.apps-int.gjensidige.io

Husbils­försäkring

Med vår husbilsförsäkring kan du välja en försäkring anpassad efter dina behov. För att få prisförslag och hjälp med att teckna en försäkring, kontakta oss på 0771-326 326 eller info@gjensidige.se

Ersättning för semesteravbrott

Behöver du avbryta din påbörjade semesterresa, kan du få ersättning med 500 kr/dag i upp till 4 veckor. 

Allriskförsäkring ingår

Du kan få ersättning vid skada på inredningen i husbilens bagageutrymme eller kupé (gäller halv- eller helförsäkring).

Vad ingår i husbils--försäkringen?

Vad ingår i husbils­försäkringen?

Vi erbjuder trafik-, halv- och helförsäkring som täcker allt från stöld och brand till semesteravbrott och vagnskada. I tabellen kan du enkelt se vad våra olika försäkringar innehåller och jämföra.

Helförsäkring

Halvförsäkring

Trafikförsäkring

Vad ingår i husbils­försäkringen?

Vi erbjuder trafik-, halv- och helförsäkring som täcker allt från stöld och brand till semesteravbrott och vagnskada. I tabellen kan du enkelt se vad våra olika försäkringar innehåller och jämföra.

Tilläggsförsäkringar

Om du väljer halv- eller helförsäkringen för din husbil, kan du även välja att lägga till trafikolycksfall och/eller assistans och självriskreducering.

Trafikolycksfall

Trafikolycksfallsförsäkring

Olycksfallsförsäkringen är ett komplement till trafikförsäkringen som gör att du kan få ersättning vid medicinsk invaliditet eller dödsfall om förare och passagerare skadas vid en olycka med den försäkrade husbilen. Högsta ersättning är 600 000 kr vid medicinsk invaliditet och 50 000 kr vid dödsfall.

Självrisk: ingen självrisk.

Assistans och självriskreducering

Välja försäkring till din husbil

Funderar du på vilken omfattning som du ska välja? Vår bästa husbilsförsäkring täcker bland annat semesteravbrott, räddning och vattenskada. Hör gärna av dig till oss, vi kan hjälpa dig hitta rätt försäkring för dina behov.

Informationen på den här sidan är förenklad och förkortad, du hittar fullständig information i villkoren

Ring oss på 0771‑326 326 för tips och råd.

"Lätt att komma i kontakt med. Inte påstridiga utan lyssnar och tar hänsyn till mina önskemål."

Roshagen Vanja
4 av 5

Baserat på 4 491 omdömen

Så samlar vi in och använder kundomdömen

Vid avslutat skadeärende får kunden ett automatiskt mejl, om hen registrerat en e-postadress hos Gjensidige, med en länk till Trustpilot där kunden kan betygsätta Gjensidige. Dessa kundomdömen markeras med ”verifierad kund” hos Trustpilot. I de fall omdömen publiceras direkt via Trustpilot kan Gjensidige inte verifiera att omdömet är från en Gjensidigekund. Citaten ovan hämtas automatiskt från de 4- och 5-stjärniga omdömen som Gjensidige fått av verifierade kunder.

Gjensidiges Trustpilotbetyg beräknas utifrån ett genomsnitt av samtliga omdömen av Gjensidige som publicerats hos Trustpilot, med hänsyn till tidsrymd, frekvens och bayesianskt medelvärde. Detta innebär bland annat att nyare omdömen ges större vikt än äldre omdömen vid beräkning av betyget. 

Läs mer om hur Trustpilot beräknar sina betyg

Vanliga frågor och svar om försäkring för husbil

Försäkra ditt fordon