Sjukvårdsförsäkring
Med vår sjukvårdsförsäkring får du alltid tillgång till rätt vård. Anpassa försäkringen efter dina behov - välj mellan våra tre olika paket Bas, Lagom och Plus.
Bra komplement till offentlig vård
Snabb kontakt med vårdgivare
SJUKDOM, OLYCKA ELLER SJUKVÅRD – VILKET SKYDD GER OLIKA FÖRSÄKRINGAR?
Sjukvårdsförsäkring
En privat sjukvårdsförsäkring kan tecknas även om du inte har en sjuk- och olycksfallsförsäkring eller olycksfallsförsäkring. Den är ett komplement till den offentliga vården och ger snabbare tillgång till rätt vård vid långa vårdköer och väntetider.
Olycksfallsfösäkring
Försäkringen ger dig ekonomisk ersättning om du råkar ut för ett plötsligt och oförutsett olycksfall. Försäkringen gäller inte om du drabbas av en allvarlig sjukdom.
Sjuk- och olycksfallsförsäkring
Ger skydd om du råkar ut för en allvarlig sjukdom eller drabbas av ett olycksfall, till skillnad från en olycksfallsförsäkring som enbart ersätter skada vid olycksfall.
Snabb tillgång till rätt vård
Försäkringen träder in vid långa vårdköer och väntetider till operation och specialistvård.
- Kvalificerad sjukvårdsrådgivning på telefon
- Specialistbesök inom 8 dagar
- Operation på privatsjukhus inom 18 dagar
Välj mellan fyra olika självriskbelopp
Nu ingår KRY i din sjukvårdsförsäkring!
Du som har Sjukvårdsförsäkring Lagom eller Plus har också kostnadsfri tillgång till e-vårdstjänsten KRY. Appen är smidig och enkel att använda för åkommor som till exempel halsont, hudbesvär, ögoninfektioner och allergier. KRY-appen hämtas i AppStore eller med Google Play, du loggar in med ditt BankID och KRY kan se att du har en giltig försäkring hos oss. Skulle du efter att ha pratat med KRY behöva träffa t.ex. läkare eller psykolog, skickas ett meddelande till oss på Gjensidiges Vårdplanering och vi tar kontakt med dig!
Boka tid & telefonrådgivning
Ring Vårdplaneringen när du behöver boka tid för planerad vård eller önskar rådgivning, på 020-40 80 80. Vi har öppet kl. 8-17. Är du utomlands, ring +46 (0) 920 50 00 14.
Frågor och svar om sjukvårdsförsäkring
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Är det något annat du undrar över, kontakta oss gärna på 0771-326 326.
"Lätt att komma i kontakt med. Inte påstridiga utan lyssnar och tar hänsyn till mina önskemål."
Roshagen Vanja
Vid avslutat skadeärende får kunden ett automatiskt mejl, om hen registrerat en e-postadress hos Gjensidige, med en länk till Trustpilot där kunden kan betygsätta Gjensidige. Dessa kundomdömen markeras med ”verifierad kund” hos Trustpilot. I de fall omdömen publiceras direkt via Trustpilot kan Gjensidige inte verifiera att omdömet är från en Gjensidigekund. Citaten ovan hämtas automatiskt från de 4- och 5-stjärniga omdömen som Gjensidige fått av verifierade kunder.
Gjensidiges Trustpilotbetyg beräknas utifrån ett genomsnitt av samtliga omdömen av Gjensidige som publicerats hos Trustpilot, med hänsyn till tidsrymd, frekvens och bayesianskt medelvärde. Detta innebär bland annat att nyare omdömen ges större vikt än äldre omdömen vid beräkning av betyget.