Hoppa till innehållet

gjensidige-se.apps-int.gjensidige.io

Rätt vård snabbt med sjukvårds­försäkringens vårdgaranti

Vi samarbetar med ett rikstäckande nätverk av godkända vårdinstanser och med flera av de stora leverantörerna inom privat sjukvård.

Så ansöker du om ersättning

Självrisken som du betalar till vårdgivaren kan du inte få tillbaka. Däremot ersätts i vissa fall hjälpmedel, hemservice, resor, logi och en del andra utlägg. Observera att det endast är kostnader som i förväg godkänts av vårdplaneringen som kan ersättas.

Detta betalar du

Om du har försäkring med självrisk, betalar du självrisken själv vid första läkarbesöket. Vilken självrisk du har framgår av försäkringsbeskedet.

Bas, Lagom eller Plus?

Försäkringens omfattning styr vilken hjälp du kan få. Detaljerad information om vad som gäller för de olika nivåerna hittar du här.

Har du en remiss?

Om du har en försäkring som gäller efter remiss, kontakta oss efter att du fått remissen.

Avboka

Om du måste avboka din tid - använd dig av länken du fick i ditt boknings-sms. Om du inte har fått eller kan använda länken ring 020-40 80 80. Avbokningen måste göras senast 24 timmar före din inbokade tid. Operation måste avbokas minst tre dagar innan. Om du uteblir från bokat besök måste vi debitera dig för hela vårdkostnaden.

Så gäller försäkringen

Tips och råd

1177.se finns mängder av matnyttig information. Du får hälsotips och kan läsa mer om till exempel infektioner, allergier, läkemedel, hormoner, cancer, stroke och värk.

Försäkringen gäller för besvär som uppstår efter att du tecknat försäkringen. Du måste ha varit symtomfri i minst 2 år för att få hjälp med besvär som du haft symtom på tidigare. Ytterligare några undantag finns. Läs mer om undantagen i villkoren. Vänd dig till den offentliga vården om försäkringen inte omfattar det vårdbehov som du har.