Hoppa till innehållet

Information gällande Covid-19

Här nedan kan du läsa mer om vad som gäller för sjukvårdsförsäkringen med anledning av Covid-19.

Kontakta Vårdplaneringen

Gjensidiges Vårdplanering fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens och regeringens rekommendationer.

Kan du använda sjukvårdsförsäkringen för att testa dig eller vid vård för sjukdom till följd av Covid-19?

Gjensidiges sjukvårdsförsäkring omfattar inte ersättning eller vård för sjukdom till följd av Covid-19 eller långtidscovid/postcovid. Den omfattar inte heller provtagning eller vaccination. Vid misstanke om att du är smittad av Covid-19, ta kontakt med Vårdguiden/1177. Vid akuta besvär, ring 112.

Så kontaktar du Vårdplaneringen

Våra vårdgivare har nu öppet som vanligt med god tillgänglighet utan långa väntetider. Det är fortfarande möjligt att få digital vård i vissa fall för läkarbesök, fysioterapi och psykologbehandling.

Ta kontakt med vår vårdplanering så hjälper de dig vidare till rätt vård. Du når oss på 020-40 80 80. Om du befinner dig utomlands, ring +46 (0) 920 50 00 14. Du kan också mejla till vardplanering@gjensidige.se

Vi har öppet helgfri måndag – fredag mellan kl. 8.00 och 17.00.

Så avbokar du

Tänk på att alltid avboka ditt besök om du har luftvägssymtom och/eller feber, eller om du nyligen träffat någon som har konstaterats ha Covid-19.

Av- och ombokning kan göras via länk i ditt sms och e-postmeddelande om det inte är mindre än 24 timmar till det bokade besöket. Är det en måndagstid, gäller fredagen före den inbokade tiden som sista av- och ombokningsdag.

Är det mindre tid än 24 timmar till det inbokade vårdbesöket behöver du ringa till Gjensidiges Vårdplanering eller direkt till vårdgivaren.