Hoppa till innehållet

Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. De säkerställer att du ser det mest relevanta innehållet och att vi kan förbättra upplevelsen på vår webbplats. Läs mer om cookies på gjensidige.se.

Information gällande Covid-19

Här nedan kan du läsa mer om vad som gäller för sjukvårdsförsäkringen med anledning av Covid-19.

Kontakta Vårdplaneringen

Gjensidiges Vårdplanering fortsätter att följa Folkhälsomyndighetens och regeringens rekommendationer.

Kan du använda sjukvårdsförsäkringen för att testa dig eller vid vård för sjukdom till följd av Covid-19?

Gjensidiges sjukvårdsförsäkring omfattar inte ersättning eller vård för sjukdom till följd av Covid-19 eller långtidscovid/postcovid. Den omfattar inte heller provtagning eller vaccination. Vid misstanke om att du är smittad av Covid-19, ta kontakt med Vårdguiden/1177. Vid akuta besvär, ring 112.

Så kontaktar du Vårdplaneringen

Våra vårdgivare har nu öppet som vanligt med god tillgänglighet utan långa väntetider. Det är fortfarande möjligt att få digital vård i vissa fall för läkarbesök, fysioterapi och psykologbehandling.

Ta kontakt med vår vårdplanering så hjälper de dig vidare till rätt vård. Du når oss på 020-40 80 80. Om du befinner dig utomlands, ring +46 (0) 920 50 00 14. Du kan också mejla till vardplanering@gjensidige.se

Vi har öppet helgfri måndag – fredag mellan kl. 8.00 och 17.00.

Så avbokar du

Tänk på att alltid avboka ditt besök om du har luftvägssymtom och/eller feber, eller om du nyligen träffat någon som har konstaterats ha Covid-19.

Av- och ombokning kan göras via länk i ditt sms och e-postmeddelande om det inte är mindre än 24 timmar till det bokade besöket. Är det en måndagstid, gäller fredagen före den inbokade tiden som sista av- och ombokningsdag.

Är det mindre tid än 24 timmar till det inbokade vårdbesöket behöver du ringa till Gjensidiges Vårdplanering eller direkt till vårdgivaren.